Nápad je dôležitý ale nie najdôležitejší. Ak nápad máte a nič pre jeho realizáciu neurobíte zostane len nápadom, ktorý časom zapadne prachom, prípadne niekto iný dostane podobný nápad a zrealizuje ho.
Dôležité teda je ak nápad máte ZREALIZUJTE HO!
Čo robiť ak nápad nemáte? Stačí sa poobzerať vo svojom okolí, určite nájdete veľa možností a nápadov na podnikanie. Opýtajte sa svojich priateľov, čo im chyba na trhu. Môžete napríklad pozrieť na stránke IdeasWatch možno tam nájdete nápad, ktorý hľadáte. Častokrát ľahko a rýchlo prídete na rôzne ďalšie možnosti podnikania.
Niektoré možné nápady:
- Coworkingove centrum (v Bratislave, Žiline a Košiciach už pár vzniklo, ale na Slovensku mame aj iné mestá, v ktorých vybudovanie by nebolo ani nákladné)
- Fast Food zameraný na lokálne Slovenské špeciality (prečo by sme mali jesť len burgery, keď tu máme halušky, strapačky a veľa iných jedál), v prípade pozitívne ohlasu na trhu možnosť vytvoriť franchízu na rozšírenie obchodnej siete.
- Outplacment – Je to spôsob, ktorým sa firmy snažia znížiť negatívny dopad prepúšťania zamestnancov, najmä pri väčšej „redukcii stavu“, ale hocikedy aj vo vzťahu k individuálnym zamestnancom. Ide o programy, ktoré sa snažia zamestnancom uľahčiť vynútený odchod a pomôcť im nájsť nové uplatnenie na trhu práce.
- Webová módna agentúra – módny návrhár napríklad môže celý sortiment svojej kolekcie ponúkať len cez WEB.
- Internetový obchod s bižutériou, kozmetikou, …
- Donášková služba – skoro všetko sa dá doniesť a niektorý ľudia sú ochotný zaplatiť za službu, napríklad moja skúsenosť s pizzou v Bratislave, ktorú vám pred 10tou hodinou ráno nik nepripraví a ani nedovezie.
- Cloud, Big data a podobné buzzwords, ktoré sú trendy a investori na ne pozitívne reagujú.
Hlavne však nezabudnite ak máte nápad a ste ochotný riskovať, tak ZAĆNITE a aj keď sa to na prvýkrát nemusí podariť, buďte odvážny „pekne vstaňte oprášte sa a začnite znovu“.